بازی موبایل و کامپیوتر

دانلود بازی اندروید، بازی کامپیوتر PC، بازی موبایل، معرفی بازی های روز دنیا

بازی موبایل و کامپیوتر

دانلود بازی اندروید، بازی کامپیوتر PC، بازی موبایل، معرفی بازی های روز دنیا

10 علتی که نشان می دهند بازی Apex Legends رو به نابودی است

در سال 2019 بود که استودیو ریسپاون (Respawn) سازنده سری موفق تایتانفال (Titanfall) به طور رسمی و علی الخصوص ناگهانی از بازی ایپکس لجندز (Apex Legends) رونمایی کرد و در همان زمان گفته شد که این بازی در دنیای تایتانفال در جریان است. در روزهای اول این عنوان به دلیل نوآوری هایی که در سبک بتل رویال (Battle Royale) و علی الخصوص رایگان بودن آن وجود داشت، توانست به موفقیت های عظیمی برسد و حتی تا مدتی رکوردهایی را به نام خود جابجا کرد و اکثر گیمرها و منتقدان به حمایت از این بازی پرداختند و بر این باور بودند که Apex Legends نیاز به زمان بیشتری دارد تا جایش را بگیرد. به هرحال همه چیز آنطور که انتظار می رفت پیش نرفت و درحال حاضر ایپکس لجندز در وضعیت بسیار نگران کننده ای قرار دارد.

امروز قصد داریم به بررسی آخرین وضعیت بازی و علی الخصوص 10 دلیلی که نشان می دهند بازی Apex Legends نابود شده است بپردازیم. 

 

1- رقیبان چغر و بد بدن

همانطور که در اول مقاله “بررسی 10 دلیلی که باعث نابودی بازی Apex Legends” ذکر کردیم، دلیل موفقیت بازی در اوایل انتشار، بدون شک نوآوری های آن بوده است. اما ایپکس لجندز و استودیوی سازنده آن نتوانست این روند رو به رشد خود را ادامه دهد و در مقابل بازی مثل Call of Duty: Warzone توانست رکوردهایی که قبلا نزد Apex Legends بود را از آن خود کند و حتی ارتقاء دهد. و یا بازی فورتنایتی که پشت هر آپدیت خود برنامه های بلندمدتی دارد.

2- کاهش شدید تعداد بینندگان و استریمرهای بازی Apex Legends در توییچ (Twitch)

بدون شک کاهش تعداد ویوورها در پلتفرم استریمینگ توییچ (Twitch.TV) رابطه مستقیمی با هیت گیمرها و استریمرهای معروف دارد. تا چند مدت پس از عرضه رسمی ایپکس لجندز، شاهد تسخیر توییچ و پلتفرم های استریمینگ توسط این بازی بودیم، اما متاسفانه درحال حاضر به هیچ عنوان جایگاه خوبی را ندارد.

3- هیت شدن (انتقاد شدید) توسط گیمرها و استریمرهای معروف

استریمرها از ارکان اصلی توسعه و تبلیغ صنعت بازی های ویدیویی محسوب می شوند، به طوری که می توانند فرهنگ و سلیقه یک جامعه گیمر را تغییر دهند. یکی از اصلی ترین دلایل موفقیت موقتی بازی Apex Legends، بدون شک تبلیغ و استریم این بازی توسط افرادی مشهوری همچون شراود (Shroud) و علی الخصوص نینجا (Ninja) بوده است. البته اوایل این دو تعریف زیادی را از این بازی می کردند اما بعد از شدید شدن مشکلات بازی، نظرشان 180 درجه تغییر کرد و گاهی اوقات در پخش زنده خود انتقادات شدیدی را نسبت به ریسپاون و بازی ایپکس لجندز می کنند.

بدون شک این انتقادها و هیت هایی که توسط افراد مشهور انجام می شود، تاثیر بزرگی روی عوض شدن دیدگاه گیمرها نسبت به بازی Apex Legends می گذارد.

معرفی کنسول نینتندو سوییچ OLED، بررسی مشخصات فنی و بازی ها

4- عدم وجود مود سوم شخص (Third Person)

از عجیب ترین انتقاداتی که به این بازی می شود که حتی باعث شده است پلیرهای زیادی را بابت این موضوع از دست دهد، عدم حالت سوم شخص یا Third Person است. البته این انتقاد را خیلی نمی توان جدی گرفت، چرا که از سوی طرفداران Fortnite مطرح می شود و طبیعتا آنها با بازی های سوم شخص بیشتر ارتباط برقرار می کنند تا اول شخص. لازم به ذکر است چند ماه قبل بازی ایپکس لجندز به مدت کوتاهی میزبان حالت سوم شخص بود که با استقبال شدید و مثبت طرفداران این بازی و علی الخصوص فورتنایت روبرو شد، به طوری که تعداد دانلود و بازیکنان فعال این بازی در زمان آن ایونت، رشد چشمگیری داشت.

البته ایونت مود سوم شخص پس از چند روز به اتمام رسید.

5- مشکلات فنی و بالانس نبودن صدای پا دشمنان

یکی از انتقاداتی که به بازی Apex Legends می شود که برای شخص خود من هم جالب است، راجع به باگ های لحظه ای و بالانس نبودن صدای پا در بازی است. لازم به ذکر است صدای پا در تمامی بازی های شوتر آنلاین محور، مثل CS GO، Call of Duty: Warzone جزو ویژگی های مهم محسوب می شود. یکی از بدترین مشکلات فنی ایپکس لجندز مربوط می شود به صدای پا دشمنان. گیمرهای این بازی اخیرا گزارش داده اند که گاهی اوقات صدای پای حریفان خود را نمی شنوند. مشکلی که گاهی اوقات در نتیجه نهایی بازی تاثیر بزرگی می گذارد.

معرفی و بررسی بازی آخرین بازمانده از ما (The Last of Us Part 2)

6- تنوع کم در محتویات بازی

علی رغم اینکه در هر سیزن، لجند جدید معرفی می شود و تغییراتی روی نقشه بازی اعمال می شود، اما در مقابل بازی های رقیب، Apex Legends از لحاظ محتویات و تنوع در آنها بسیار افتضاح عمل کرده است. کافیست محتویات و تغییرات بازی را با عنوان رقیب، یعنی فورتنایت (Fortnite) مقایسه کنید تا متوجه افتضاح ریسپاون (Respawn) شوید. جالب است بدانید با گذشت بیش از یک سال از زمان عرضه بازی، همین چند هفته قبل مود دو نفره (Duo) برای اولین بار به بازی اضافه شد، چیزی که می توانست در روزها و یا هفته های اول رخ دهد.

7- پشتیبانی ضعیف در شبکه های اجتماعی

یکی از نقاط قوت بازی های ویدیویی جهت ارتباط با طرفداران، بدون شک فعالیت مداوم در شبکه های اجتماعی است تا طرفداران بتوانند انتقادات، پیشنهادات خود را ارسال نمایند. اما متاسفانه بازی ایپکس لجندز پشتیبانی بسیار ضعیفی در شبکه های اجتماعی دارد. در توییتر صدها توییت مربوط به همین موضوع وجود دارد که علنا از ریسپاون بابت این موضوع گلایه و انتقاد کرده اند. شاید در نگاه اول این موضوع ساده به نظر برسد، اما واقعیت اینجاست که پشتیبانی قوی و فعال در شبکه های اجتماعی، باعث شکل گیری کامیونیتی های قدرتمند و فعال می شود.

ترفندهای بازی Apex Legends در شرایط یک به سه (1 به 3)

8- چیترها و هکرهایی که جولان می دهند

بدون شک چیترها را می توان در همه بازی های آنلاین محور پیدا کرد، حالا در یک بازی کمتر است و در یک بازی بیشتر. اما متاسفانه این روزها تعداد چیترها و هکرهای Apex Legends درحال افزایش است و ریسپاون کوچکترین واکنشی نسبت به این اتفاقات نشان نداده است. حتی در رنک های برتر بازی نیز این افراد به وفور یافت می شوند. به نظر می رسد ریسپاون واقعا از این بازی دلسرد شده است، چرا که در ماه های اولیه بازی صدها هزار نفر چیتر را بن کرده بود، اما الان

به طور کلی سیستم ریپورت چیتر در این بازی حکم مترسک را دارد.

9- باگ ها و مشکلات فنی عجیب و غریب

بدون شک بدترین ویژگی های منفی هر بازی ویدیویی می تواند باگ ها و مشکلات فنی و علی الخصوص مشکلات سرورهای بازی (در بازی های آنلاین) باشد. متاسفانه بازی Apex Legends تمامی ویژگی های مذکور را دارا می باشد. در روزها و حتی ماه های اولیه بازی خیلی از گیمرها به امید رفع شدن مشکلات سرور و رفع باگ ها و مشکلات فنی به بازی ادامه می دادند اما جالب است بدانید با گذشت بیش از یک سال از زمان عرضه بازی، اما هنوز هم این مشکلات وجود دارند.

معرفی و بررسی نقش روانشناس در بازی مافیا

10- بازی بیش از حد سریع است!

یکی از انتقاداتی که به بازی می شود (توسط کسانی که بازی را ترک کرده اند) این است که بازی بیش از حد سریع است و آنطور که باید و شاید بالانس رعایت نشده است. جالب است بدانید اکثر کسانی که منتقد سرعت بالای بازی هستند، نسبت به عدم وجود فال دمیج (Fall Damage) نیز معترض هستند. کافیست یک سر به ردیت و یا توییتر بزنید تا نظر گیمرهای سابق این بازی را راجع بالانس نبودن سرعت بازی بخوانید.

در یک کلام؛ اگر ایپکس لجندز و ریسپاون می خواهند به رینگ رقابت برگردند، باید فکری به حال مشکلات بازی و علی الخصوص کمبود محتوای آن کنند. در غیر این صورت روز به روز اوضاع وخیم تر خواهد شد.

برای بررسی و نقد بازی های روز دنیا از صفحه اول سایت ما دیدن کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد