بازی موبایل و کامپیوتر

دانلود بازی اندروید، بازی کامپیوتر PC، بازی موبایل، معرفی بازی های روز دنیا

بازی موبایل و کامپیوتر

دانلود بازی اندروید، بازی کامپیوتر PC، بازی موبایل، معرفی بازی های روز دنیا

معرفی و بررسی نقش روانشناس در بازی مافیا

در این مطلب ابتدا به معرفی بازی مافیا خواهیم پرداخت و در ادامه  به نقش روانشناس در بازی مافیا نگاهی می اندازیم و به بررسی نقش روانپزشک در بازی Mafia می پردازیم. با ما باشید.

  

 

بازی مافیا و شهروند چیست؟

مافیا یک بازی گروهی است که نبرد بین یک اقلیت آگاه و یک اکثریت ناآگاه را شبیه‌سازی می‌کند. بازیکنان به‌طور مخفیانه تعیین نقش می‌شوند: مافیا که همدیگر را می‌شناسند یا شهروند که تنها از تعداد افراد مافیا آگاه هستند و عده معدودی از آن‌ها از برخی نقش‌ها اطلاع دارند.

زمانی که یکی از این دو گروه در اکثریت باشند، بازی مافیا به اتمام خواهد رسید. برای درک بیشتر مقوله گفته شده و به عنوان مثال، فرض کنید که یک گروه ۱۲ نفره از افراد مختلف در اتاق نشیمن شما برای تجربه بازی گرد آمده‌اند. در ابتدای امر و به عنوان اولین قدم، نقش‌ها باید به شکل مخفیانه به هر فرد اختصاص داده شوند.

بازی ادامه می‌یابد تا زمانی که همهٔ مافیاها حذف شوند (برد شهروندان) یا تعداد مافیاها و شهروندان برابر شود (برد مافیا) یا یکی از شخصیت‌های مستقل که هر کدام شرایط برد متفاوتی دارد، برنده بازی شود. در یک بازی معمولاً نقش‌ها باید به گونه‌ای چیده شود که برای هر شخصیت، شخصیت‌های مقابل و مکمل قرار گیرد.

معرفی بهترین بازی های آنلاین برای پسران

معرفی نقش روانشناس در بازی مافیا

در مورد نقش روانشناس در بازی مافیا  باید گفت که در قوانین بازی مافیا روانشناس در فاز شب بازی، افراد مافیا به صورت مخفیانه یک شهروند را به قتل می‌رسانند. در طول فاز روز، تمام بازیکنان بازمانده در مورد هویت‌های مافیایی بحث می‌کنند و برای حذف یک مظنون رای‌گیری می‌کنند.

به طور خلاصه، هدف نهایی بازی مافیا از بین بردن یا به عبارت بهتر، از بازی به‌در کردن «شهروندها» توسط گروه مافیا و یا برعکس آن از بین بردن مافیاهای بازی توسط شهروندها است.

در بازی مافیا غالب نقش‌های شهروندی توانایی دارند که در مقابل اتفاقات شهر از خود دفاع کنند و یا واکنشی نشان دهند که مسیر بازی را تغییر دهد.

روانشناس یکی از نقش های گروه شهروندان است که در فاز شب بازی می تواند اسم خود یا فرد دیگری را به مدیر بازی بدهد اسم مورد نظر در آن شب نمی تواند تبدیل شود

اگر اسم کیلر را بدهد کیلر به villager تبدیل می شود!

روانشناس شهروندی است که می‌تواند دو بار در شب یکی از بازیکنان را انتخاب کند و در روز بعدی، قدرت صحبت کردن را از او بگیرد. در اصل بازیکن انتخاب شده در طول روز نمی‌تواند صحبت کند و صرفاً حق تایید یا عدم تایید و رای گیری دارد.

این نقش در برنامه شب‌های مافیا که از فیلیمو پخش می‌شود، «روانپزشک» و در سناریوی مافیا کلاسیک «دندانپزشک» نام دارد. در بعضی سناریوها دندانپزشک فقط یک بار می‌تواند از قابلیت خود استفاده کند.

معرفی و دانلود رایگان بازی ولورانت (Valorant) همراه با راهنمای نصب

روانپزشک در مافیا

روانپزشک برای انتخاب بازیکن، انتخاب‌های متعددی را در مقابل خود دارد.

او می‌تواند مافیای ذهنی خود که در حال فریب شهر است را ساکت کند و یا شهروندی که خلاف نظر شهروندان عمل می‌کند و مافیا به او رای خروج نمی‌دهد.

او با ساکت کردن این افراد می‌تواند مسیر شهر را تغییر دهد و با سکوت یک طرف بازی، شهر را به سمتی که از فکر می‌کند درست است هدایت کند.

روانشناس برای انتخاب بازیکنان باید از ذهن شهروندی خود استفاده کند و با یافتن تناقضات، فرصت صحبت کردن را از مافیای ذهنی خود بگیرد.

تنها محدودیتی که روانپزشک دارد، این است که انتخاب او بر رئیس مافیا تاثیری ندارد. اگر چنین اتفاقی افتاد هم، روانپزشک به صورت مستقیم او را شناسایی کرده و می‌تواند در روز بعد با استدلال او را به بیرون از بازی بفرستد.

همچنین بهتر است در طول بازی درباره نقش خود کمتر صحبت کند تا مافیا به او مشکوک نشود و موقعیت او را به خطر نیندازد.

روانپزشک دو بار در طول بازی می‌تواند قدرت مکالمه بازیکنی را بابت روان‌درمانی از او بگیرد و او را به مدت ۲۴ساعت ساکت کند. در حقیقت همان نقش «دندانپزشک» در «شب مافیا» است. او یک شهروند است و می‌تواند هر شب بیدار شود و یک نفر را انتخاب نماید. فرد مورد نظر ۲۴ ساعت لال می‌شود و حق حرف زدن ندارد. البته می‌تواند تایید و عدم تایید نشان دهد و در رای‌گیری‌ها شرکت نماید.

لطفا نظرات خودتان را درباره بازی مافیا و نقش روانشناس در این بازی را برای ما بنویسید.

شما می توانید برای اطلاع از آخرین اخبار دنیای بازی از صفحه نخست ما دیدن کنید.

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد