بازی موبایل و کامپیوتر

دانلود بازی اندروید، بازی کامپیوتر PC، بازی موبایل، معرفی بازی های روز دنیا

بازی موبایل و کامپیوتر

دانلود بازی اندروید، بازی کامپیوتر PC، بازی موبایل، معرفی بازی های روز دنیا

نقد و بررسی بازی رزیدنت اویل ویلیج (Resident Evil Village)

اگر از ما بخواهند که یکی از خاطره‌انگیزترین و جذاب‌ترین بازی‌های ویدئویی را معرفی کنیم، قطعاً به بازی Resident Evil اشاره خواهیم کرد. این بازی آنقدر طرفدار دارد که تاکنون 8 نسخه از آن طی سال‌های مختلف رونمایی شده است.

جدیدترین نسخۀ این بازی با نام بازی  Resident Evil Village شناخته می‌شود که ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی دارد. اگر شما هم جزء علاقه‌مندان این بازی هستید، بهتر است در این مقاله همراه ما باشید تا به‌طور کامل به بررسی آن بپردازیم

 

داستان بازی  Resident Evil Village

مجموعه بازی‌های رزیدنت اویل از نظر روایت داستانی بسیار سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز ساخته شده‌اند. طراحی زامبی‌ها و داستان‌های عجیب و غریبشان نیز به مجبوبیت این بازی کمک کرده است.

بازی Resident Evil Village که توسلط شرکت کپ کام ساخته شده، داستانی ادامۀ همان نسخۀ قبلی یعنی رزیدنت اویل هفت است. در این بازی، شخصیت اصلی به همراه خانواده خود دارای یک زندگی آرام است اما همه‌چیز به یکباره تغییر می‌کند و دختر خانواده دزدیده می‌شود! دقیقاً از همین‌جا هیجان بازی آغاز شده و شخصیت با وارد شدن به یک روستا، مبارزات خودش را شروع می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های این نسخه از بازی، برانگیختن حس کنجکاوی مخاطب است. قرار دادن جزئیات زیاد باعث شده است که بازی جلوه‌ای معماگونه نیز پیدا کند که برای گیمرهای حرفه‌ای بسیار جذاب خواهد بود.

از نظر شخصیت‌پردازی نیز، سازندگان بازی رزیدنت اویل روستا سنگ تمام گذاشته‌اند! طراحی شخصیت‌ها و قابلیت‌های آنها می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند و یک هم‌ذات‌پنداری جالبی با آن‌ها ایجاد کند. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که شخصیت‌های منفی به اندازه کافی خطرناک نیستند و نمی‌توانند هیجان را به مخاطب منتقل کنند.

پیشنهاد ما به شما معرفی بهترین بازی‌ های جنگی آفلاین اندروید

سبک بازی و گیم پلی بازی رزیدنت اویل روستا

بازی Resident Evil Village از جمله پرچمداران سبک "ترس و بقا" یا Survival horror است. این سبک از بازی، یکی از زیرمجموعه‌های سبک "اکشن و ماجراجویی" است که با سبک "وحشت" نیز ترکیب شده است. بنابراین، وجود مبارزات فراوان، زامبی‌های ترسناک، روایت داستانی و معماهای مختلف باعث شده است که با یک بازی منحصربه‌فرد روبه‌رو شویم.

نسخۀ جدید بازی رزیدنت اویل ویلیج نیز همان سبک نسخه‌های قبلی را دنبال می‌کند اما مبارزه‌ها، نوع درگیری‌ها، اسلحه‌ها و گیم‌پلی اغلب مشابه با نسخه چهارم از این بازی است. از طرفی، نحوۀ حرکت دوربین به‌طور کلی از روی نسخۀ هفتم بازی طراحی شده است.

از جمله تفاوت‌های گیم‌پلی در بازی Resident Evil Village می‌توان به سریع‌تر شدن شخصیت اصلی داستان اشاره کرد. این موضوع سبب شده است که هنگام درگیری‌ها و یا دویدن، حس بهتری به مخاطب منتقل شود. همچنین، نشانه‌گیری‌ها و مبارزات نیز بسیار سریع‌تر و دلچسب‌تر از نسخه‌های قبلی شده است.

برای مشاهده مطلب راهنمای خرید بهترین مارک دسته بازی برای کامپیوتر اینجا کلیک کنید.

نقد بازی رزیدنت اویل ویلیج

یکی از مسائلی که گیمرها هنگام نقد و بررسی بازی به آن توجه می‌کنند، نحوۀ طی شدن مراحل است. تجربه ثابت کرده است که بازی‌هایی با مراحل متنوع و غیرتکراری، معمولاً بیشتر از سایر بازی‌ها مورد استقبال قرار می‌گیرند.

جالب اینجاست که مراحل بازی Resident Evil Village نیز به‌صورت هوشمندانه طراحی شده‌اند؛ زیرا این مراحل با اینکه پیچیدگی زیادی دارند، اما باعث سردرگمی شما نمی‌شوند. علاوه‌برآن، اتفاقاتی که در بازی می‌افتد منجر به پیشبرد بهتر قصه و همچنین از بین رفتن یکنواختی بازی خواهد شد.

بررسی‌های ما نشان داده است که سازندگان بازی در طراحی مراحل به نسخه‌های قبلی رزیدنت اویل وفادار مانده‌اند؛ اما اضافه کردن قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید نیز درخواست بسیاری از مخاطبان این بازی بوده است. بنابراین شما هم می‌توانید با خرید گیفت کارت پلی استیشن و گیفت کارت ایکس باکس از مراکز معتبر، این بازی را به‌صورت قانونی خریداری کرده و دانلود نمایید.

اولین چیزی که در برخورد با بازهای ویدئویی به آن توجه می‌شود، گرافیک این بازی است. امروزه پیشرفت تکنولوژی به شرکت‌های بازی‌سازی کمک کرده است تا بتوانند بازی‌هایی با کیفیت بالا تولید کنند. رزیدنت اویل ویلیج نیز یکی از همین بازی‌های منحصربه‌فرد است که عملکرد گرافیکی آن فراتر از حد تصور است.

طراحی شخصیت‌ها، فضای پیرامونی، تکسچرها، ابزار آلات، اسلحه‌ها، ساختمان‌ها و تمام بخش‌ها بازی Resident Evil Village طوری انجام شده است که در نگاه اول چشم‌ها را به خود خیره خواهد کرد!

از طرفی، توجه به نکات هنری مانند نورپردازی و ترکیب رنگی نیز جذابیت‌های بازی را دوچندان کرده است. البته اجرای این بازی سنگین و گرافیکی به کنسول‌های قدرتمندی مانند PS5 و ایکس باکس سری X نیاز دارد و در سایر کنسول‌ها بهتر است کیفیت بازی را در حالت پایین‌تری قرار دهید تا گیم پلی بازی دچار مشکل نشود.

معرفی و بررسی 10 تا از بهترین بازی های اندروید در سال 2021 را در اینجا ببینید.

جمع‌بندی نهایی

خب! اکنون که بازی Resident Evil Village را از جهات گوناگون بررسی کردیم، باید به این سوال پاسخ دهیم که آیا این بازی ارزش خرید دارد؟ در جواب باید بگوییم که اگر جزء علاقه‌مندان مجموعه بازی‌های رزیدنت اویل هستید، حتماً نسخه جدید بازی را امتحان کنید تا تجربۀ لذت‌بخشی از آن داشته باشید. اما اگر صرفاً به‌دنبال یک بازی ترسناک هستید، باید اعتراف کنیم که نسخه Village آنقدرها هم ترسناک نیست و از این جهت ضعف‌هایی دارد.

از جمله نکات مثبت بازی رزیدنت اویل ویلیج باید به شخصیت‌پردازی قوی، گرافیک بی نقص، مراحل متنوع و غیرتکراری، موسیقی به‌شدت زیبا و همچنین گیم‌پلی روان و سریع اشاره کرد. به‌طور کلی، با خرید این بازی، تجربۀ جذابی خواهید داشت..

برای مشاهده و معرفی بازی های بیشتر از صفحه اصلی سایت ما دیدن کنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد